Veel opzeggingen bij Ziggo na fusie

Klanten van kabelbedrijf Ziggo hebben na de fusie met UPC veel abonnementen opgezegd. In totaal daalde het aantal afgenomen diensten bij Ziggo met 43.000 en bij UPC ging het om een verlies van 4.000. Er was vooral minder behoefte aan tv-aansluitingen.

Dat blijkt uit cijfers die moederconcern Liberty Golabel heeft bekendgemaakt. Het bedrijf spreekt van een 'hoger aantal opzeggingen' nadat het aanbod van UPC en Ziggo op elkaar was afgestemd en de netwerken van beide partijen waren geïntegreerd. Ziggo kreeg daarbij ook te maken met klachen. Ook gingen bij het kabelbedrijf de prijzen van een aantal tv- en internetpakketten omhoog.

UPC en Ziggo zijn in april onder het merk Ziggo verdergegaan. Beide kabelbedrijven bundelden hun krachten nadat Liberty Global vorig jaar Ziggo had gekocht om samen met zijn Nederlandse dochterbedrijf UPC een vuist te kunnen maken tegen KPN. Maar KPN profiteert juist nu Ziggo klanten ziet verdwijnen.

Wel ziet Ziggo nog groeimogelijkheden: "We zien er naar uit om een toonaangevende uitdager in de Nederlandse mobiele markt neer te zeggen", zegt ceo Baptiest Coopmans van Ziggo in een verklaringn. Coopmans stelt nog 'ruime groeimogelijkheden'te zien op dit terrein, waar KPN, Vodafone en T-Mobile vooralsnog de dienst uit maken.

Bron: fd.nl

Laatste 3 opzegreacties

Lees de ervaringen van andere bezoekers met opgezegde abonnementen.

a.s.r. Autoverzekering

Top service!

PANNA!

Ik lees ze niet meer

Beet

super leuk blad,altijd met veel plezier gelezen

Hoe werkt abonnementenopzeggen.nl

Gratis en gemakkelijk uw abonnementen opzeggen.

  • Invullen
  • Printen
  • Verzenden

Wij gebruiken cookies op onze website omdat dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Daarnaast willen we je op basis van jouw gebruik van de website gerichte advertenties kunnen laten zien binnen Google Search. Als je voor dit laatste toestemming geeft, klik dan hiernaast op ‘Akkoord’. Meer weten? Lees ons Cookie Statement Akkoord