'KPN en T-Mobile bieden beste klantervaring'

Van de Nederlandse mobiele providers bieden T-Mobile en KPN de beste klantervaring. Dat concludeert het Finse bedrijf Omnitele op basis van een eigen onderzoek, dat plaatsvond in februari 2016.

Het bedrijf onderzocht onder meer hoe lang het duurt om verbinding te maken bij een telefoongesprek, de kwaliteit van een telefoongesprek, de snelheid van de internetverbinding en de 4G-dekking.

In de uitgevoerde tests komen KPN en T-Mobile als beste uit de bus. "Het verschil tussen KPN en T-Mobile is in het algemeen te klein om een duidelijke winnaar aan te kunnen wijzen", aldus het rapport.

Het verschil met de andere providers is echter niet erg groot. Vodafone loopt iets achter op KPN en T-Mobile, met name als het op gesprekskwaliteit en het opzetten van een telefoonverbinding aankomt.

Dekkingsgebied
Tele2 staat op de vierde plek en verliest vooral punten op het gebied van dekkingsgebied, vooral buiten de grote steden. Tele2 heeft daar een 4G-dekking van 94 procent, terwijl alle andere providers boven de 99 procent scoren. Tele2 is de nieuwste provider met een eigen 4G-netwerk.

Vergeleken met andere landen doet Nederland het volgens Omnitele goed. "Nederlandse mobiele klanten kunnen rekenen op een klantervaringsniveau voor mobiele spraak- en datadiensten dat gelijk is aan, zo niet beter is dan internationale industriegemiddelden", aldus de onderzoeker.

Bron: nu.nl

Laatste 3 opzegreacties

Lees de ervaringen van andere bezoekers met opgezegde abonnementen.

De Telegraaf

De krant wordt me te duur.

BN / De Stem

Prima krant-dagelijks uitkijkmoment

Tina

Geen opmerkingen, blijft een super leuk blad

Hoe werkt abonnementenopzeggen.nl

Gratis en gemakkelijk uw abonnementen opzeggen.

  • Invullen
  • Printen
  • Verzenden

Cookies helpen ons bij het leveren van onze diensten. Door gebruik te maken van onze diensten, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer informatie OK