Klanten NLE zijn woedend om dubbel betalen stroom

De Nederlandse Energie Maatschappij NLE heeft zich veel boze klanten op de hals gehaald door vanaf volgende maand eenmalig bij klanten dubbel te gaan incasseren om de kosten van wanbetalers te compenseren. De eerste opzeggingen zijn al binnen van klanten die in september een dubbele rekening voorgeschoteld krijgen. "De hoeveelheid opzeggingen is naar verwachting", zegt de woordvoerder van NLE.

Social media staan bol van de klanten die dreigen met overstappen naar een andere energieleverancier. Onder meer het callcenter van Nuon ontving sinds de berichtgeving in Metro vorige week maandag telefoontjes van NLE-klanten die shoppen naar een nieuwe aanbieder. „Ik heb vandaag al negen belletjes gehad van klanten van NLE en er zitten hier veel mensen op het callcenter”, laat een medewerker van Nuon weten.

Op Facebook is zelfs een community gestart met de naam ‘Stop extra voorschot Nederlandse Energie Maatschappij’. Op Facebook en Twitter wordt fel gereageerd door boze consumenten die zeggen op te zullen stappen. "Waarom moet IK opdraaien voor het wanbetalingsgedrag van een ander", vraagt iemand zich af op Facebook. Hij spreekt hiermee voor velen. "Schandalig!! Laat ze de wanbetalers aanpakken, maar niet degenen die maandelijks trouw betalen", wordt in een andere reactie gezegd. 

Speciaal telefoonteam

NLE heeft een speciaal telefoonteam ingezet dat alle vragen kan beantwoorden. De dubbele incasso vindt niet voor iedereen in september plaats, maar wordt verspreid over een aantal maanden en geldt voor de klanten die voor 28 mei 2015 een contract hebben afgesloten. Pas wanneer een consument een mail van NLE ontvangt met daarin de gewijzigde voorwaarden, kan hij zijn contract kosteloos opzeggen of wordt hem een betalingsregeling aangeboden.

Bron: metronieuws.nl

Laatste 3 opzegreacties

Lees de ervaringen van andere bezoekers met opgezegde abonnementen.

Eneco

ik heb een contract bij een ander energiebedrijf.
mijn abonnement is reeds twee maanden geleden opgezegd.
mvg

CanalDigitaal

een goede provider.
door glasvezel opgezegd.

Libelle

Kreeg abonnement kado van mijn dochter. Opeens als je even niet oplet heb je een abonnement voor onbepaalde tijd. Toch altijd met veel plezier gelezen en mijn vriendinnen ook

Hoe werkt abonnementenopzeggen.nl

Gratis en gemakkelijk uw abonnementen opzeggen.

  • Invullen
  • Printen
  • Verzenden
Opzegbrief voorbeeld

Uw brief zelf opstellen en printen.

Maak je eigen opzegbrief

Wij gebruiken cookies op onze website omdat dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Daarnaast willen we je op basis van jouw gebruik van de website gerichte advertenties kunnen laten zien binnen Google Search. Als je voor dit laatste toestemming geeft, klik dan hiernaast op ‘Akkoord’. Meer weten? Lees ons Cookie Statement Akkoord