NLE - Nederlandse Energie Maatschappij reviews

  • Totaal aantal reviews van NLE - Nederlandse Energie Maatschappij: 174 reviews
  • Gemiddelde beoordeling NLE - Nederlandse Energie Maatschappij:
    8.8

Deel jouw NLE - Nederlandse Energie Maatschappij review

Lees de reviews van andere bezoekers die hun NLE - Nederlandse Energie Maatschappij abonnement hebben opgezegd via Abonnementenopzeggen.nl


voor deze opzegservice

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Ja en weer 1.
Ook ik ben telefonisch gecontact en in het "lul"praatje getrapt, op zo'n moment dat je het ook al zat bent bij je "eigen" energiebedrijf.

Toch apart dat je in een welvarend land als Nederland slachtoffer bent van deze energiemafia.
We betalen al enorme hoge belasting voor de energie, waarom ook nog eens al die extra kosten ?

Lig nu ook overhoop met de NEM. Volgens hun systeem, dat kraakt aan alle kanten, betaal ik niet netjes op tijd.
Laat ik bij voorbaat zeggen dat als je als energiebedrijf zijnde een betaaltermijn van 14 dagen aanhoud je al goed fout bezig bent.
Je krijgt dan vervolgens (na 14 dagen) 1 herinnering en daarna vrij snel de brief dat ze 25 € "administratiekosten" inrekening gaan brengen als je niet betaald.
Ik beheer graag zelf mijn geld en laat dat dus niet aan het energieberijf over d.m.v automatische incasso. Daar voorkom je de ellende mee van ongevraagde en hoge afboekingen.
Omdat ik een betalings termijn van 30 dagen vrij normaal vind en je dan pas herinnneringen gaat sturen heb ik die "administratiekosten" (25 € op een maandbedrag van 175 €, hoe verzin je het !)niet betaald.
Dan beginnen de problemen:
Het (vrij dom overkomende) incassobureau Intrum Justitia probeert dan geld bij je los te krijgen, tot op heden zonder resultaat. Ik heb inmmers alles betaald wat ik moest betalen. De 25 € "administratiekosten", die inmiddels al tot 2 x 25 € waren opgelopen, staan immers ook niet vermeld in de algeme voorwaarden.
Het probleem is ook nog eens dat de NEM het hele voorschotbedrag als zijnde: "niet betaald" weg boekt en dus uit handen geeft i.p.v de 50 €.
Dat alles resulteerde in een eindnota waar bedragen op stonden die ook al bij dat irritante incasso bureau lagen.
Wil je dus van die incassorekening af zijn, dan betaal je dus dubbel want de NEM verrekend ook alles met een eindnota. Probeer dan dat bedrag maar weer eens terug te krijgen.
Ik heb nu voor de VIERDE keer alle betaalbewijzen door gestuurd. Dit was na het bericht dat ze een verzoek gingen indienen tot afsluiting.
Ben inmiddels een paar maanden bezig met die "grapjassen" en heb echt me buik vol.
Alsof je als ondernemer niks beters te doen hebt dan dit.

Mooi antwoord was ook van 1 van die ontslagenMCdonaldmedewerkers: "Meneer we hebben geprobeerd u te contacten, maar dat is niet gelukt"
Mooi verhaal als je nagaat dat zij contact opnemen met mij om de boel over te zetten.
Ik zeg:' hoe hebben jullie dat geprobeerd dan?'
Zij: "wij hebben u geprobeerd te bellen op nummer huppeldepup".
Ik:'dat is een oud nummer want ik al had veranderd".
Zij:"meneer, wij hebben geprobeerd u te bellen".
Ik: 'ja en als dat niet lukt dan stuur je een brief, fax, email, smsje of stuur je iemand lang's. Dat noem ik pas "proberen".
Het bleef even stil...
Zij:"meneer zoals gezegd, wij hebben u geprobeerd te bellen".

Wat moet je hier nog aan toevoegen......

Wil je ook een beetje "lol" hebben; neem dan de gesprekken op die je gaat voeren met de totaal incompentente helpdesksmedewerkers. Meld dit vantevoren zoals zij dat ook doen. Dit mag vervolgens niet van de helpdeksmedewerker.
Zeg dan dat je de opname stopt zet (dat doe je natuurlijk niet). Deze gesprekken sturen naar RADAR of Ombudsman e.d.
Er moet op de 1 of andere manier toch een eind komen aan deze soort van zeer slechte bedrijven.

Ben ook echt niet heilige jantje, maar in deze tijden mag je toch ook wel wat coulance verwachten. Als ik als kleine ondernemer 25 € administratie kosten ga rekenen dan hou je geen klant over, als ik na een maand gelijk een incasso inschakel dan kan ik beter een incasso bureau beginnen (meeste klanten betalen toch echt veel later).
Krijg ik die kosten verekend die ik moet maken om dit op te lossen ? dacht het niet.
Zij doen net als of wij de crimineel zijn en de enorme "wanbetaler". Voor de duidelijkheid ik kan dus zwart/wit aantonen dat alles is betaald.

Maar als je als bedrijf zijnde niet reageerd op brieven en telefoontjes (meer kun je niet doen)dan mag je als betalende klant wel ergens een streep trekken.
Jammer ook in dit land dat je je gelijk pas kunt halen als je het laat voorkomen of met een TV camera voor hun neus staat.

Kort sammengevat:
De Nederlandse Energie Maatschappij:
GEWOON NIET DOEN !!!!

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

ben verhuist naar schijndel

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

NEM zijn oplichters en flessetrekkers deze moeten niet in programma's als radar en kassa komen maar bij opgelicht. Beloven €350 welkomstbonus maar betalen niet ik ga naar de rechter en hoop dat alle media radio, tv, en kranten hier aandacht aan besteden

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Zeg heden 19 okt. 2010 mijn contract met de Ned.Energie Mij op per 10-12-2010, daar ik naar een voordeliger leverancier ben overgestapt.

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Ik ben vreselijk opgelicht door de NEM, ik kan er niets anders van maken. Ik woonde met mijn 2 kinderen in een eensgezinswoning, was in de wintermaanden 5 maanden overdag niet thuis, en kreeg 1850,- euro bij te betalen!
Netwerkbeheerder gevraagd of er een lek was of zo, maar het was mijn verantw. wat er na de meter gebeurde. Ik kon niet anders dan betalen.. regeling getroffen met de NEM, kreeg toch herinneringen, belde hen op, wist de ene medewerkster niet wat de andere met me had afgesproken. Ik betaalde trouw af, kreeg toen plotseling, zonder aankondiging een incassoburo die het overnam. Kosten, u raad het al, voor mijn persoontje. Inmiddels alles betaald, geen dankjewel voor dat kadootje ontvangen hoor!!!
Het wordt tijd dat de overheid deze dievenbende aanpakt, is er nog rechtvaardigheid in dit land? Je wordt beroofd en staat machteloos.

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

de enigen die geld zitten te tellen zijn de directieleden schoen en swinkels. dnap dat dan. ze geven geen moer om de conusment, zo lang ze maar geld betalen aan hun oplichtersmaatschappij.

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Met veel moeite proberen wij het contract van mijn moeder te beëindigen.

Wij hebben op onze klachetenbrief geen reaktie gekregen en mederwerkers hebben ook per telefoon niet geprobeerd om het probleem op te lossen.

Het contract stond op naam van mijn vader, die op 20 januari 2009 is overleden.



We hebben het overlijdensbericht met kopie van de akte doorgegeven en mijn moeder zou voortaan post op haar naam ontvangen. Hierna een bevestiging ontvangen, maar nog steeds op naam van overleden vader.

Gedurende de rest van het jaar 2009 t/m 5 januari 2010 heeft mijn moeder voortdurend post ontvangen op naam van mijn vader, wij hebben vele malen gebeld en met excuses te horen gekregen dat alles in orde gemaakt zou worden en dat het om een contract van een jaar ging. Het is inmiddels een opeenstapeling van rommelige administratie en verkeerde informatie geworden.



Hier volgt een aantal voorbeelden:

- September 2009 mededeling ontvangen van nieuwe aanmelding en een boete voor vroegtijdig beëindigen contract. Later een correctienota 19-9-2009 tot 11-11-2009 ontvangen.

- 14 januari 2010 bericht van Liander gekregen dat er was afgemeld en er een nieuwe maatschappij doorgegeven moest worden om afsluiting te voorkomen. Zonder mededeling was dit adres op 11-11-2009 afgemeld!

- Op 20 -01-2010 een bericht van afronding verhuizing ontvangen. ER HEEFT ECHTER NOOIT EEN VERHUIZING PLAATSGEVONDEN. Weer gebeld en er is uitgelegd dat dit puur administratief was en mijn moeder hoefde zich geen zorgen te maken.



14 september 2010 heeft mijn moeder een opzeg brief verstuurd, maar kreeg de mededeling dat er per januari 2010 een stilzwijgende contractverlenging van 3 JAAR heeft plaatsgevonden. In de algemene voorwaarden staat echter: Wanneer een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, wordt deze aan het einde van de looptijd van de overeenkomst telkens stilzwijgend voor bepaalde tijd van 12 maanden verlengd.



Mijn moeder heeft geen nieuw contract van 3 jaar ondertekend en zou nooit akkoord gaan met een duur van 3 jaar. Volgens klantenservice maakt mevrouw Brünings nog steeds gebruik van het oude contract dat de heer Schilling per oktober 2007 heeft afgesloten. Tegelijkertijd zeggen ze dat er met 3 jaar verlengd is.



Redenen van opzegging:

- Mijn moeder betaald als alleenstaande nu Euro 161, dat is teveel

- Er zijn te veel fouten gemaakt en er is verkeerde informatie gegeven (waaronder dat het om een eenjarig contract ging).



Het is alles bij elkaar een pijnlijke zaak en veroorzaakt onnodige moeilijkheden. Wij willen dan ook graag dat dit probleem z.s.m. opgelost wordt en mijn moeder op fatsoenlijke wijze kan overstappen naar een andere maatschappij.

Nu moet er een boete van 250,- Euro betaald worden. Dit kun je toch niet maken!

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Vraag maar eens na bij de concumentenbond/vereniging!! NEM staat bij hun hoog geregistreerd, dat er onsettend veel klachten zijn. Heel veel mensen hebben al problemenn met MEM. Ook veel aanklachten en NEM is ook een onderwerp in het tv programma RADAR geweest...als zeer onbetrouwbaar bedrijf!!

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

NEM is grote oplichterij...ze moesten door de wet verboden moeten worden! Je komt heel moeilijk van het contract af! Ook ik ga hier verder mee...gerechtelijk! Ik raad iedereen NEM af...vooral om problemen te voorkomen. Ook vind ik de info telefonisch slecht!Ik heb eigenlijk al vanaf het moment dat ik met NEM in zee ging problemem met ze gehad. Het klopt allemaal niet wat ze je beloven en ik wil gewoon van ze af...maar het lukt gewoon niet!

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Nooit aanbeginnen
Je komt er gewoon niet meer van af. Krijg je een brief met daarin (je kan binnen 7 dagen annuleren)
3 maal aangetekend verstuurd 8 keer gebelt.
Schande dat bedrijf als je zo aan je klanten moet komen.

Ik laat het lekker voorkomen betaal niets

Voor NLE - Nederlandse Energie Maatschappij zijn in totaal 174 reviews geschreven. De afgelopen 30 dagen zijn bij 67% van de opzeggingen voor NLE - Nederlandse Energie Maatschappij reviews geschreven, dit zijn er in totaal 2. Voor de hele categorie Energie zijn de afgelopen 30 dagen 4 reviews geschreven.



NLE - Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen

Binnen 2 minuten NLE - Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen


Nederlandse Energie Maatschappij gaat ook internet aanbieden

12-04-2016

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) wordt ook actief als internetprovider. Het bedrijf gaat alles-in-één-pakketten met internet, televisie en telefonie verkopen via het netwerk van KPN. Dat heeft de energieleverancier vorige week bekendgemaakt.

Lees verder

Klanten NLE zijn woedend om dubbel betalen stroom


Wij gebruiken cookies op onze website omdat dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Daarnaast willen we je op basis van jouw gebruik van de website gerichte advertenties kunnen laten zien binnen Google Search. Als je voor dit laatste toestemming geeft, klik dan hiernaast op ‘Akkoord’. Meer weten? Lees ons Cookie Statement Akkoord