Nederlandse Energie Maatschappij reviews

  • Totaal aantal reviews van Nederlandse Energie Maatschappij: 166 reviews
  • Gemiddelde beoordeling Nederlandse Energie Maatschappij:
    8.7

Deel jouw Nederlandse Energie Maatschappij review

Lees de reviews van andere bezoekers die hun Nederlandse Energie Maatschappij abonnement hebben opgezegd via Abonnementenopzeggen.nl


voor deze opzegservice

Nederlandse Energie Maatschappij

Met veel moeite proberen wij het contract van mijn moeder te beëindigen.

Wij hebben op onze klachetenbrief geen reaktie gekregen en mederwerkers hebben ook per telefoon niet geprobeerd om het probleem op te lossen.

Het contract stond op naam van mijn vader, die op 20 januari 2009 is overleden.



We hebben het overlijdensbericht met kopie van de akte doorgegeven en mijn moeder zou voortaan post op haar naam ontvangen. Hierna een bevestiging ontvangen, maar nog steeds op naam van overleden vader.

Gedurende de rest van het jaar 2009 t/m 5 januari 2010 heeft mijn moeder voortdurend post ontvangen op naam van mijn vader, wij hebben vele malen gebeld en met excuses te horen gekregen dat alles in orde gemaakt zou worden en dat het om een contract van een jaar ging. Het is inmiddels een opeenstapeling van rommelige administratie en verkeerde informatie geworden.



Hier volgt een aantal voorbeelden:

- September 2009 mededeling ontvangen van nieuwe aanmelding en een boete voor vroegtijdig beëindigen contract. Later een correctienota 19-9-2009 tot 11-11-2009 ontvangen.

- 14 januari 2010 bericht van Liander gekregen dat er was afgemeld en er een nieuwe maatschappij doorgegeven moest worden om afsluiting te voorkomen. Zonder mededeling was dit adres op 11-11-2009 afgemeld!

- Op 20 -01-2010 een bericht van afronding verhuizing ontvangen. ER HEEFT ECHTER NOOIT EEN VERHUIZING PLAATSGEVONDEN. Weer gebeld en er is uitgelegd dat dit puur administratief was en mijn moeder hoefde zich geen zorgen te maken.



14 september 2010 heeft mijn moeder een opzeg brief verstuurd, maar kreeg de mededeling dat er per januari 2010 een stilzwijgende contractverlenging van 3 JAAR heeft plaatsgevonden. In de algemene voorwaarden staat echter: Wanneer een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, wordt deze aan het einde van de looptijd van de overeenkomst telkens stilzwijgend voor bepaalde tijd van 12 maanden verlengd.



Mijn moeder heeft geen nieuw contract van 3 jaar ondertekend en zou nooit akkoord gaan met een duur van 3 jaar. Volgens klantenservice maakt mevrouw Brünings nog steeds gebruik van het oude contract dat de heer Schilling per oktober 2007 heeft afgesloten. Tegelijkertijd zeggen ze dat er met 3 jaar verlengd is.



Redenen van opzegging:

- Mijn moeder betaald als alleenstaande nu Euro 161, dat is teveel

- Er zijn te veel fouten gemaakt en er is verkeerde informatie gegeven (waaronder dat het om een eenjarig contract ging).



Het is alles bij elkaar een pijnlijke zaak en veroorzaakt onnodige moeilijkheden. Wij willen dan ook graag dat dit probleem z.s.m. opgelost wordt en mijn moeder op fatsoenlijke wijze kan overstappen naar een andere maatschappij.

Nu moet er een boete van 250,- Euro betaald worden. Dit kun je toch niet maken!

Nederlandse Energie Maatschappij

Vraag maar eens na bij de concumentenbond/vereniging!! NEM staat bij hun hoog geregistreerd, dat er onsettend veel klachten zijn. Heel veel mensen hebben al problemenn met MEM. Ook veel aanklachten en NEM is ook een onderwerp in het tv programma RADAR geweest...als zeer onbetrouwbaar bedrijf!!

Nederlandse Energie Maatschappij

NEM is grote oplichterij...ze moesten door de wet verboden moeten worden! Je komt heel moeilijk van het contract af! Ook ik ga hier verder mee...gerechtelijk! Ik raad iedereen NEM af...vooral om problemen te voorkomen. Ook vind ik de info telefonisch slecht!Ik heb eigenlijk al vanaf het moment dat ik met NEM in zee ging problemem met ze gehad. Het klopt allemaal niet wat ze je beloven en ik wil gewoon van ze af...maar het lukt gewoon niet!

Nederlandse Energie Maatschappij

Nooit aanbeginnen
Je komt er gewoon niet meer van af. Krijg je een brief met daarin (je kan binnen 7 dagen annuleren)
3 maal aangetekend verstuurd 8 keer gebelt.
Schande dat bedrijf als je zo aan je klanten moet komen.

Ik laat het lekker voorkomen betaal niets

Nederlandse Energie Maatschappij

Ik ben eigenlijk heel blij met de Nederlandse Energie Maatschappij. Heb dit jaar voor het eerst geld teruggekregen bij mijn Jaarnota. Dit was bij Nuon wel anders. Heb een vast contract voor 3 jaar.

Ook de service heb ik niets op aan te merken.Dus kortom ik ben erg tevreden. Ga zo door Nederlandse Energie Maatschappij.

Nederlandse Energie Maatschappij

ik heb zojuist mijn contract geannuleerd bij de NEM, ik zat nog in mijn afkoelingsperiode. Er waren verkopers aan de deur geweest die echt gewoon niet weg gingen voordat ik ergens mijn handtekening onder had gezet! omdat ik graag meer tijd wilde om alles op een rijtje te zetten en goed te bekijken heb ik het contract toch maar geannuleerd. na een telefoontje naar de klantenservice bleek dat ik gewoon het contactformulier op website in kon vullen. helaas kreeg ik dit niet verstuurd, waarom is me nog steeds onduidelijk. gelukkig werd ik op dat moment toevallig ook gebeld door iemand van het kwaliteitsteam van de NEM. ik had het verhaal uitgelegd en er werden direct stappen ondernomen. Ik moet zeggen dat de NEM in ieder geval voor mij heel erg zijn best doet om klantvriendelijk te zijn en dat is ze ook gelukt. ze doen echt moeite, petje af!

Nederlandse Energie Maatschappij

Zonder rechtsbijstand absoluut niet aan de NEM beginnen, eigenlijk helemaal niet. Dan heb je ook geen kopzorgen. Heel slim reclame maken met bekende Nederlanders die alle verschillende lagen van de bevolking weerspiegelen. En energie voor inkoopsprijzen? Laat mij niet lachen. Dat verdienen ze dubbel en dwars weer terug met hun dure transportkosten. Gewoon NIET doen!!!

Nederlandse Energie Maatschappij

Beste Karel Smit….

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, de adresgegevens van het leveringsadres en uw telefoonnummer te mailen naar internetklantenservice@nlenergie.nl.

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

Nederlandse Energie Maatschappij

DRAMA!! Nooit meer de Nederlands Energie Maatschappij!!

De Ned. Energie Maatschappij mag dan goedkoop zijn, je komt er niet meer vanaf. Anderhalf jaar geleden is mijn schoonmoeder overleden, en we blijven voor haar betalen, hoewel het huis niet eens meer van ons is. Tientallen belletjes, mailtjes, brieven. Wat een drama!!
En dan probeer je eens een termijn niet te betalen (na telefonisch overleg) en krijg je na 25 dagen een laatste aanmaning (weer bellen en bellen) en na 35 dagen de deurwaarder/incassoburo. Fijn, weer extra kosten, anders gaat het helemaal veel worden.
Weer een eindafrekening beloofd, weer niet gekregen, enzovoort enzovoort.
En maar betalen dus, elke maand. En bellen, elke maand.
Toen er uiteindelijk een veel te hoge afrekening kwam, met veel onduidelijkheden, hierover gebeld. Met de belofte op een aangepaste, verbeterde rekening. Maar binnen de kortste keren ben je dan weer te laat met betalen, en dus weer meer incassokosten, en nog meer kosten etc.
De afdeling customer service mag zelfs helemaal niet meeleven, en we moeten de rekening en alle incasso's betalen, al is iedereen het er over eens dat er niets van klopt. Uiteindelijk vanwege de stress thuis maar alles betaald. (weer een brief van de overledene ontvangen kunnen we niet meer aan)

Wat een drama!!

Nooit meer de Nederlands Energie Maatschappij!!

groet, Karel Smit.

Nederlandse Energie Maatschappij

Naar alle dingen hier gelezen te hebben had ik er een hard hoofd in dat NEM het contract binnen die 8 dagen zou ontbinden.
Heb dus in de herdenkingsperiode aangetekend brief gestuurd dat ik absoluut geen klant bij NEM wil worden.
31-03-2010 waren de deurverkopers hier geweest en 01-04-2010 heb ik ook gelijk aangetekend brief weggedaan dat ik geen klant bij ze wilde zijn en dat ze het contract dienden te annuleren en op 02-04-2010 kreeg ik al een brief binnen dat de overname was geannuleerd.
Vandaag (06-04-2010) gebeld naar huidige energieleverancier of de NEM mij toch niet had overgenomen als klant om dat even kort te sluiten en de NEM heeft dat niet gedaan, dus alles is door NEM netjes geregeld.
Bedankt NEM voor het snelle handelen en wat jullie in de brief hebben gezet dat ook waar hebben gemaakt, dat echt alles geannuleerd is.
Wat betreft het dure nummer van de klantenservice is ook niet zo. Ze hebben gewoon een lokaal telefoonnummer waar je heen kan bellen, staat ook weer op de annuleringsbrief van mij vermeld gewoon het 088 nummer. En daar betaal je echt geen 20 ct. per minuut voor hoor!

Voor Nederlandse Energie Maatschappij zijn in totaal 166 reviews geschreven. Voor de hele categorie Energie zijn de afgelopen 30 dagen 0 reviews geschreven.



Nederlandse Energie Maatschappij opzegbrief statistieken

Opzegstatistieken Nederlandse Energie Maatschappij
Meer Nederlandse Energie Maatschappij statistieken

Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen

Binnen 2 minuten Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen


Nederlandse Energie Maatschappij gaat ook internet aanbieden

12-04-2016

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) wordt ook actief als internetprovider. Het bedrijf gaat alles-in-één-pakketten met internet, televisie en telefonie verkopen via het netwerk van KPN. Dat heeft de energieleverancier vorige week bekendgemaakt.

Lees verder

Klanten NLE zijn woedend om dubbel betalen stroom


Wij gebruiken cookies op onze website omdat dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Daarnaast willen we je op basis van jouw gebruik van de website gerichte advertenties kunnen laten zien binnen Google Search. Als je voor dit laatste toestemming geeft, klik dan hiernaast op ‘Akkoord’. Meer weten? Lees ons Cookie Statement Akkoord